Delegates meet to discuss V Encuentro results

The Office of Evangelization and Discipleship sent a delegation of Hispanic ministry representatives to the Archdiocese of Atlanta to participate in a day of formation regarding the implementation of the conclusions of the V National Encuentro in our diocese. They joined participants from the five dioceses in our ecclesial province of Atlanta including the Archdiocese of Atlanta and the Dioceses of Charlotte, Savannah, and Charleston.

The delegation from the Diocese of Raleigh will now seek ways to help get the conclusions to the parish ministry level in an attempt to encourage and equip Hispanic ministry throughout the diocese. Participants included: Catalino Olmedo, Gabriela del Río, Facundo Álvarez, Xochitl Martínez, Diego Almeida, Leticia Ortega, José Cárdenas, Gianelli Andrade, Roberto Arellano and Patrick Ginty.

En el 19 de octubre de 2019 la Oficina de Evangelización y Discipulado envió una delegación de representantes de ministerio hispano a la arquidiócesis de Atlanta para participar en un día de formación referente a la implementación de las conclusiones del V Encuentro Nacional en nuestra diócesis. Se reunieron con participantes de las 5 diócesis de nuestra provincia eclesial de Atlanta incluyendo la arquidiócesis de Atlanta y las diócesis de Charlotte, Savannah y Charleston SC.

La delegación de nuestra diócesis comenzara a encontrar maneras de presentar las conclusiones a los ministerios parroquiales para animar y equipar ministerio hispano por toda la diócesis. Los participantes incluyen a: Catalino Olmedo, Gabriela del Río, Facundo Álvarez, Xochitl Martinez, Diego Almeida, Leticia Ortega, José Cárdenas, Gianelli Andrade, Roberto Arellano and Patrick Ginty.